BIPT legt Lycamobile boete op wegens het niet naleven van de roaming-regels

Brussel, 4 december 2017 – Op 17 oktober 2017 heeft het BIPT Lycamobile een administratieve boete van 25.000€ opgelegd wegens het overtreden van de roamingregels: door klanten die wilden roamen te verplichten gebruik te maken van het dure tariefplan Pay As You Go, legde Lycamobile de...

>Meer lezen ...
Het BIPT legt een boete op van 25.000 euro aan SFR en een boete van 10.000 euro aan Orange

Brussel, 10 november 2017 - Het BIPT legt een boete van 25.000 euro op aan SFR en een boete van 10.000 euro aan Orange omdat ze het verbruikte internetdatavolume niet hebben vermeld op hun maandelijkse facturen voor vast breedbandinternet.

>Meer lezen ...
Het brusselse Hof van Beroep vernietigt de besluiten van de CRC betreffende de wholesaletarieven voor de diensten voor toegang tot de kabelnetten

Brussel,  27 oktober 2017 – Op 25 oktober heeft het Hof van Beroep te Brussel de beslissingen van de Conferentie van Regulatoren voor de elektronische communicatiesector (CRC) betreffende de wholesaletarieven voor de diensten voor toegang tot de kabelnetten van 2013 en de beslissingen van...

>Meer lezen ...
Draadloze “DECT 6.0”-telefoons verstoren de mobiele-telefonieoperatoren

Brussel, 16 oktober – Na een eerste mededeling in 2013 waarschuwt het BIPT opnieuw voor onwettige draadloze “DECT 6.0”- telefoons, die niet bestemd zijn voor de Europese markt. Die laatste veroorzaken storingen op de netwerken van de mobiele operatoren. Deze zogenaamde DECT-toestellen...

>Meer lezen ...
Het Marktenhof bevestigt het BIPT-besluit tot weigering van een verhoging van posttarieven in 2017

Brussel, 11 oktober 2017 – Eerder dit jaar weigerde het BIPT het verzoek van bpost om de prijzen te verhogen van postdiensten die behoren tot het kleingebruikerspakket. Bpost ging op 26 mei 2017 in beroep tegen deze beslissing bij het Marktenhof, dat thans de beslissing van het BIPT bevestigt.

>Meer lezen ...
Het BIPT werkt zijn kwaliteitsbarometer van de telecommunicatiediensten bij

Brussel, 4 oktober 2017 - Het BIPT heeft zijn kwaliteitsbarometer van de telecommunicatiediensten bijgewerkt. De barometer, die sedert eind 2016 online beschikbaar is, omvat acht indicatoren in verband met de operationele dienstkwaliteit van de operatoren. Door deze resultaten te publiceren wenst...

>Meer lezen ...
Het BIPT publiceert de resultaten van zijn jaarlijkse enquête betreffende de perceptie van de telecomconsument

Brussel, 31 augustus 2017 - Uit de jaarlijkse consumentenenquête van het BIPT bleek dat de gebruikers eerder tevreden waren over de aangeboden dienstverlening en prijzen.  De consumenten vonden het niet altijd gemakkelijk om diensten en prijzen te vergelijken en kenden vaak de basisrechten...

>Meer lezen ...
Het BIPT publiceert de resultaten van zijn impactanalyse betreffende de regels voor bescherming van de consument

Brussel, 10 augustus 2017 - Het BIPT heeft in 2106 een impactanalyse ex post van de Belgische federale reglementering inzake consumentenbescherming in elektronische-communicatierecht verwezenlijkt. De resultaten zetten een aantal verbeteringen in de verf die werden aangebracht in een reeks gebieden...

>Meer lezen ...
Het BIPT publiceert vergelijkende prijzenstudie van telecomproducten  voor kleine ondernemingen

Brussel, 2 augustus 2017 – Het BIPT publiceert voor de vierde maal sinds 2014 een studie waarin de prijzen van telecomproducten voor kleine ondernemingen in België vergeleken worden met de prijzen in de buurlanden. Bedrijven met een bescheiden verbruik van telecommunicatiediensten, worden...

>Meer lezen ...
De telecom- en mediaregulatoren publiceren een nieuwe marktanalyse inzake breedbandinternet en omroep

Brussel, 7 juli 2017 De Vlaamse Regulator voor de Media, de Conseil supérieur de l’Audiovisuel, de Medienrat alsook het BIPT publiceren vandaag hun ontwerpbesluiten betreffende analyse van de breedbandinternet- en omroepmarkten. De regulatoren bevestigen dat de netwerken van Proximus,...

>Meer lezen ...